Första och andra försöket

Hej!

Jag har fortfarande inte kommit tillbaka till skapande av kort men idag satt jag iaf en stund vid pysselbordet!(Äntligen)

Denna gång blev det till att testa foamiran och ja det finns potential till bättring men det var så skoj att hålla på!

Den absolut första jag gjorde var en variant av rosa och grönt!

Jag utgick ifrån vit foamiran och färgade in med Distress dynorna worn lipstick och mowed lawn! Värmde bladen med embossingfön och snurrade ihop varje blomblad. Jag blev inte nöjd då bladen inte blev sådär vikta som jag skulle vilja ha dem..

Men skam den som ger sig andra försöket fick göras med dusty concord och mowed lawn denna gång var jag snabbare att ta alla blad tillsammans. Nu fick jag bättre blad Men då blev modellen på blomman lite konstig så ja jag måste öva lite till men vad gör väl det när det var sådär skoj att göra?!

Jag kommer definitivt försöka göra fler blommor som förhoppningsvis ser bättre ut😂

Kram

Jojo

Materiallista

Foamiran från 14 craft bar

Lim från panduro

Distress ink pad (mowed lawn, dusty concord och wild lipstick)

Embossingfön

Embossingtool

Pistiller

Dies Leábilities – Flower – LeCreaDesign från Moa Pyssel

2 Replies to “Första och andra försöket”

Leave a Reply

