Enklare kort trots skak-kort

Hej! 

Idag är det grått väder här hos oss och vi har varit på utflykt! Vi åkte till Åkvarn i Jättendal där mjölnaren, Klas-Göran, visade och berättade hur man maler mjöler, havregryn mm! Både sonen och dottern var helt såld på detta och tyckte det var fantastiskt roligt att se hur man faktiskt gör och se maskinerna igång! Vi passade även på att köpa med oss både vetemjöl och grahamsmjöl! Vi kommer åka dit fler gånger! Det är även deras mjöler jag bakar mina surdegsbröd på! 

Men idag tänkte jag även visa ett enkelt kort som jag gjort. Ett såkallat skak-kort!

Jag ville ge bakgrunden av skak-kortet lite liv vilket jag gjorde med hjälp av att pensla Distress ink så att det i nedre delen är mörk nyans av lila och i övre endast en ljus!


Jag har stansat ut HEJ! Som sedan är de som rutorna för skak-kortet!

Därefter stämplade jag en stämpeltext under för att både ge liv åt kortet och säga det jag vill med kortet! Kort till en underbar kompis! Jag stämplade med samma stämpeldyna som jag använde till bakgrunden!

Hoppas jag kunde inspirera er! 

Kram
Materiallista:

  • Vitt cs från Moa Pyssel
  • Distress ink pad från Moa Pyssel
  • Enskilda bokstavs dies
  • Skak, paljetter, trädekorationer mm
  • Foamtejp
  • Oh-plast
  • Hero arts textstämpel från pysselskafferiet 
  • Enameldots
Leave a Reply

