Distress oxider

Hej! 

Nu har jag äntligen fått tag i några av Distress oxide och har testat dem så smått! 

Det jag älskar mest med dem är att de är så krämiga! Stämpling med dem ser krämig ut och inte bara fläckigt som vanliga Distresser kan bli! 


Här har jag använt en av mina nyaste tillskott i Whimsy stamps familjen! Textstämplar som du kan bygga ihop själv. Vissa meningar och vissa ord! Dessa som jag använt är tre stämplar från samma set!


Det är även första gången jag testade dessa ur söta toppers med whimsy stamps motiv! Väldigt behändigt att ha färdiga motiv så det bara är att “slänga ihop” ett kort!

Jag som inte är en snabb scrappare fick nog lägga ungefär 1,5 h på detta kort!


Ännu något som jag aldrig testat är att ha flaskor på kort! Denna limmades fast med lim där det döljs bra för att man inte skall störas på det sedan!

Jag fyllde flaskan med några stardust pärlor som jag Hade liggandes som var i passande färger!


Så här blev mitt kort! Lite mer färg än vad jag brukar och mycket nytt som jag testat!

Hoppas ni gillar det! 

Materiallista:

  • Distress oxide från Moa Pyssel
  • Spets
  • Vita cs från Moa Pyssel
  • Vita rosor från Moa pyssel
  • Röd/gula blommor(ej ros) från Moa Pyssel
  • Martha stewart lera från Moa Pyssel
  • Whimsy toppers från Moa Pyssel
  • MFT fishtail die 
  • Whimsy stamps Textstämpel
  • Enameldots
  • Stardust pärlor
  • Lim
  • Dubbelsidig tejp
  • Veteax från Moa Pyssel
  • Wink of Stella
  • Flaska från Moa Pyssel
  • Tårt die från Moa pyssel
  • Paper floss
Leave a Reply

