Färgläggning 

Idag tänkte jag visa hur jag målar ett bröllopspar med distresser markers och dynor! 

Jag stämplade denna med stazon (vattenfaststämpelfärg).

  

 Sedan färglade jag brudens klänning med distress dyna i färgen pumice stone jag stämplar av lite färg på en akrylkloss för att sedan kunna applicera färgen utefter kanterna.

Jag använder därefter en näst intill torr vattenpensel för att sudda ut kanterna. 

Där efter målade jag slöjan även den i pumice stone.  

 Hårbandet för slöjan även här använde jag pumice stone.

 

Därefter killens kostym som målas med black soot.

Först ena delen.. 

 

…byxorna…  

..andra kostym delen..

  

Nu är det bara lite hud kvar att färglägga!

Här använde jag vintage photo.

Med lite age mahogny som roge till både tjejen som killen! 

  

   Och lite spun sugar runtomkring!

  

Ett litet exempel på hur jag använde detta motiv sedan!  

Leave a Reply

