Knäckebröd av surdeg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a4/80536720/files/2014/12/img_4248.jpg

Idag gjorde jag knäckebröd av surdeg som förberedelser inför julen!

Trots att receptet sa 10 g jäst i så skippade jag det, varför använda jäst till ett surdegsbröd?!
Jag minskade även kryddmängden med HELA 10 g och det blev nästan för mycket ändå. Hur kan man gilla anis smaken så mycket att 10 g mer skulle vara i brödet? Nej den boken
“Surdegsbröd” tar i alldeles för mycket kryddor i sina recept. 2/2 har haft för mycket kryddor i sig för mitt och min familjs tycke.

Men efter några recept kanske jag lär mig hur mycket jag skall minska ner!

Leave a Reply

